Playar Jatuh Dari Tingkat 31 Tertusuk Kepala

Beijing: Seorang wanita warga emas terselamat selepas playar yang terjatuh dari tingkat 31 sebuah apartmen jatuh ke atas kepalanya hingga menusuk tengkorak ketika dia berjalan di luar bangunan itu.
Wang Youfang, 58, sedang berjalan dengan cucunya keluar dari pintu pagar belakang bangunan apartmen itu apabila tiba-tiba playar berkenaan jatuh dari tingkat 31 bangunan berkenaan dan tertusuk di kepalanya, Jumaat lalu.

Chengdu Business Daily melaporkan, mangsa masih sedar ketika orang ramai menghubungi ambulans, tetapi disebabkan kecederaan teruk dialaminya, dia terpaksa dipindahkan hospital dua kali sebelum dapat dibedah.

Playar itu dilaporkan tertanam 15 sentimeter ke dalam otaknya selama kira-kira 14 jam sebelum akhirnya dikeluarkan melalui pembedahan.

Polis kini menyiasat kes berkenaan dan seorang suspek sudah ditahan. Difahamkan, kejadian berlaku akibat projek pengubahsuaian pada bangunan itu.

Wanita itu dilaporkan masih tidak sedarkan diri dan doktor berkata, dia masih berisiko tinggi terkena jangkitan kuman disebabkan playar berkenaan kotor selain luka dialaminya terlalu dalam sehingga sukar dibersihkan.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...