4 Bandar Di Malaysia Tersenarai Antara 10 Bandar Paling Bahaya Di Asia

Sungguhpun Malaysia terdapat beberapa destinasi pelancongan yang terkenal di mata dunia, namun demikian masalah keselamatan di sesetengah negeri turut 'diiktiraf' di peringkat antarabangsa.

Baru-baru ini, Laman Pelancongan Antarabangsa, WorldAtlas.com telah menyenaraikan 10 bandar yang berbahaya di rantau Asia. Terdapat 4 bandar Malaysia tersenarai berbanding dengan Filipina yang hanya 2 bandar tersenarai.

Berikut 10 Bandar Paling Bahaya Di Asia:

1) Karachi, Pakistan
2) Kuala Lumpur, Malaysia
3) Petaling Jaya, Malaysia
4) Gurgaon, India
5) Klang, Malaysia
6) Dhaka, Bangladesh
7) Ulaan Baatar, Mongolia
8) Manila, Filipina
9) Bandar Quezon, Filipina
10) Johor Bahru, Malaysia

Berdasarkan huraian yang dibuat, sebab utama keempat-empat bandar tersenarai adalah seperti berikut:

Kuala Lumpur - Tedapat aktiviti jenayah yang serius, penjenayah bukan sahaja mencari peluang untuk bertindak ke atas pelancong asing malah penduduk tempatan.

Petaling Jaya - Kejadian rompakan sering berlaku, termasuk juga kes pecah rumah, pembunuhan dan pergaduhan antara geng kongsi gelap turut kerap terjadi.

Klang - Memiliki bilangan geng kongsi gelap dan kumpulan jenayah yang banyak.

Jelas WorldAtlas , Ianya hanya perbandingan dari segi kadar jenayah bandar-bandar utama di Asia, tidak termasuk kawasan-kawasan yang dilanda perang.

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda perlu kenalan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada wang tambahan - dari tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kita juga boleh membeli anda sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...