Fakta Sarkastik 1 Malaysia

1. BANK hanya akan beri loan kepada orang yang mampu membuktikan mereka tidak memerlukan loan.
2. SYARIKAT INSURANS hanya memberi insurans kepada orang yang mampu membuktikan mereka tidak perlukan insurans. Insurans tak berminat kepada org disahkan sakit dan miskin yg tak mampu membayar premium insuran yang tinggi

3. Orang yang BANKRUPT di negara ini boleh menjadi seorang jutawan di negara lain pada masa yang sama.

4. Orang yang bankrupt tidak boleh dikenakan saman walaupun saman speed trap mahupun AES. Sudah bankrupt, mana ada duit mahu bayar saman.

5. Bank akan sayang kepada mereka yang ada akaun FIXED DEPOSIT (FD). Tetapi FD Islamik yang ditawarkan sudah diletakkan porsi keuntungannya awal-awal. Jika ikut cara Islam, selepas diisytihar keuntungan, barulah dibahagi-bahagikan.

6. PENJAWAT AWAM tidak dibenarkan mencari pendapatan sampingan dengan berniaga. Tetapi Kementerian boleh berbisnes. Contoh, 1MDB sebuah entiti bisnes 100% milik Kementerian Kewangan Malaysia.

7. Untuk berniaga online dan offline, Rakyat Malaysia perlu ada LESEN. Jika tidak, akan disaman, disita malah dipenjara. Bangla, Nepal, Myanmar, Acheh?

8. US adalah RAKAN DAGANG utama Malaysia. Jatuh ekonomi US, jatuh juga ekonomi kita.

9. Gen-Y dan Gen-Z tidak minat FACEBOOK. Ada yang tidak kenal pun. Mereka lebih gemar Instagram kerana lebih simple. Tiada ayat berjela-jela. Twitter adalah tempat untuk melepaskan perasaan. Patutlah Facebook sekarang ini banyak iklan ubat kuat saja.

10. HARGA minyak dan harga barang mempunyai correlation yang pelik. Harga minyak naik, harga barang naik. Harga minyak turun, harga barang kekal. Harga minyak naik semula, harga barang naik juga. Negative oligopoly barangkali.

11. Peminta sedekah boleh jadi billion di mesia. sejarah mencatatkan ada rakyat mesia yg boleh dapat sedekah sehingga 2.6billion. itu satu rekod dunia.

12. Malaysia adalah negara antarabangsa. tak perlu ke negara lain seperti nepal, india, indon, vietnam, bangla, negro2 afrika, china and bla2 hanya untuk merasa suasana tersebut, kerana kesemua bangsa tersebut terdapat di mesia.

13. Kerajaan sediakan bas GoKl untuk rakyat, tetapi bila naik, rata2 semua muka2 nepal, bangla, vietnam, mynamar. Bila pulak diorg dapat warganegara yek?





<< SUKA INFO INI? KLIK LIKE DAN SHARE DI FACEBOOK >>

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...